Aiko_VK2.jpg

Valpekurs

Valpen må lære seg en del elementære ferdigheter, og ikke minst treffe andre hunder. Dette kurset tar derfor for seg de emnene du trenger for å sikre utviklingen fram til en harmonisk hund. Trondheim Hundeskole er en av landets største hundeskoler og treffer mer enn 4500 hunder i året. Vi arrangerer en rekke forskjellige kurs og foredrag, i tillegg til flere forskningsprosjekter hvor vi jobber med hund.

Vi har også utviklet utdanninger og er jevnlig i media som følge av vår erfaring og kompetanse. Dette gir en soliditet og kvalitet for deg og hunden din som få andre kan tilby. Det sikrer også at vi har et spennende og innholdsrikt kurs uansett hvilken rase og erfaring du har fra før, og hvilke planer du har for valpen. Du kan melde deg på allerede når valpen er 8 uker.

En god start sikrer trivelig hundeliv og forebygger problemer:

• Hunden blir tryggere og mange problemer unngås gjennom forebyggende trening

• Hunden blir roligere i ulike situasjoner

• Hunden kommuniserer lettere med deg som eier.

• Du er mer forberedt på hvordan hunden utvikler seg videre

Du vil lære litt om hundens språk, og hva det betyr for deg. Videre vil du lære grunnleggene hverdagslydighet, problemforebygging og problemløsning, alsidig og moro aktivisering av hund og til slutt litt grunnleggende helse og stell av hund. Vi har også så få deltakere pr instruktør at vi gir indiviuell oppfølging og tilpasser treningen til din hund. Metodene vi benytter er kvalitetssikret og oppdaterte.

I tillegg får du mye for pengene når du går kurs hos oss:

• Lavt antall deltakere, høyt antall instruktører sikrer best mulig utbytte

• Gratis miljøtrening i 1 år med instruktør tilstede etter kurset sikrer videre trening

• Alle deltakere får Trondheim Hundeskoles Valpekursbok

• Mange kurs til enhver tid, slik at du kan ta igjen tapte kvelder en annen kveld

• 2-årig opplæringsplan av instruktører sikrer kvalitet på instruktører nyttig for alle med hund

• Dedikerte instruktører som brenner for hverdagslydighet og utvikling av trygge hunder, og opptatt av at du skal lære og trives på kurset

• Atferdskonsulent Turid Buvik har gjennomgått kursene med tanke på optimal læring og forebygging av problemer

Disse kursene starter jevnlig, og varer i 7 uker.

Ønsker du å finne oppstartsdato eller melde deg på? Klikk på den blå knappen her på siden!

Du kan også sende oss en e-post:

Avd. Nordøst:

nordost@trondheimhundeskole.no