Logo hvit.jpg
Rakettkurs Byåsen.JPG

Atferdsterapi

Som en av de få hundeskoler i landet har vi aktive atferdsterapeuter med lang erfaring, så vel som solid utdannelse. Vi er også benyttet av Rettsvesnet og Politi, samt bistår atferdsfaglig i ulike forskningsprosjekter. Vi er medlemmer av Norsk Atferdsgruppe for selskapsdyr, som krever formell utdannelse og erfaring. Trondheim Hundeskole har bistått media bla NRK, så vel som Adresseavisen og VG mfl.

Alle våre atferdsterapeuter er også medlemmer av atferdsterapeutenes fagorganisasjon Norsk Atferdsgruppe for Selskapsdyr (NAS) som gir garanti for vårt fokus på kompetanse og erfaring, samt at vi bruker etiske metoder i tråd med dyrevelferdsloven.

Vi samarbeider med AniCura Byåsen Dyrehospital og AniCura Trondheim Dyresykehus om atferdsterapi.

Se timebestilling nederst på siden.

Ved atferdsterapi møter du en av våre atferdsterapeuter sammen med hunden din (evt hele familen), som lager en skriftlig rapport, med skriftlig plan til oppfølging og løsning av problemet. Du kan selvsagt konsultere oss underveis. Det vil alltid være en fordel om du har tatt en video som viser problemet i sine "riktige" omgivelser. Merk da at du ikke på noen måte må provosere fram, eller på noen måte utsette deg selv eller andre for fare i jakten på de rette bildene.

Trondheim Hundeskole har årlig kontakt med mer enn 4000 hunder, og over 500 ulike atferdskonsultasjoner. Dette gir deg trygghet for at vi kjenner til de fleste problemer, og at vi er oppdaterte og aktive innenfor området. Vårt mål er at du skal få et trivelig hundehold - vi benytter derfor et bredt spekter av trivelige metoder, som gir et langsiktig og varig resultat.

Vi har også en fast ukentlig trening med kvalifisert leder, slik at man får en trygg treningsmulighet og forsvarlig oppfølging underveis.

Hvorfor atferdsterapi?

"Det er verdens enkleste sak å få en hund til å slutte å bjeffe på andre hunder i en uke, det vanskelige er å få den til å slutte for resten av livet."

Trondheim Hundeskole vil aldri gi deg enkle og kortvarige løsninger. Det finnes mange som anbefaler kortsiktige løsninger, som kun behandler symptomet, ikke årsaken. Det er heller ikke uvanlig å få anbefalt metoder som kan gjøre hunden usikker, eller i verste fall forflytte problemet til andre områder.

Vårt mål er at du og hunden din skal få et trivelig og langt hundeliv. Vi ønsker også å bidra til trygge og harmoniske hunder, som er velfungerende hjemme og i samfunnet.

• Hunder som har "problemer" er ofte stresset. Det er ikke trivelig for hunden din.

• Gjennom atferdsterapi kan du hindre at atferden blir verre. Hunder trener i verste fall videre på feil løsning...

• Utrygge hunder kan lettere overreagere og bli farlige hunder.

• Du får solid hjelp til det som kanskje ødelegger mest for ditt hundehold

For å bestille time tar du kontakt med AniCura Byåsen Dyrehospital på telefon

73 84 14 80, eller AniCura Trondheim Dyresykehus på telefon 72 88 77 00.

Ta alltid kontakt med AniCura Byåsen Dyrehospital eller AniCura Trondheim Dyresykehus først, men dersom det er for lang ventetid på AniCura Byåsen Dyrehospital eller AniCura Trondheim Dyresykehus, om problemet haster, om du ikke mottar treningsplan eller det er akutt fare eller alvorlig hendelse send melding til vår Facebookside eller mail til kontakt@trondheimhundeskole.

artikke adressa.jpg
FÃ¥ en glad hun VG.JPG